ŠIOV Slovenské centrum cvičných firiem
ŠIOV Slovenské centrum cvičných firiem
Online služby

Navigačné menu

Preskočiť navigačné menu

Kontakt

Štátny inštitút odborného vzdelávania
Slovenské centrum cvičných firiem
Bellova 54/a
837 63 Bratislava

Pracovisko:
Stromová 9
831 01 Bratislava

www.siov.sk
Mobil: +421 911 469 691
E-mail: sccf@siov.sk

Hlavné menu > Aktuality

Projekt Multina sa ukončuje

06.03.2024
Záverečný míting medzinárodného projektu MULTINA programu Erasmus+ sa uskutočnil 21.- 22. februára 2024 v Mechelene v Belgicku. Jeho cieľom bolo rozdelenie záverečných úloh, diseminácia odborných výstupov projektu

a preklad projektovej web stránky https://multina.penworldwide.org/, ktorá zároveň slúži ako funkčný nástroj pre učiteľov aj žiakov cvičných firiem ale aj širokej verejnosti. V rámci pracovného stretnutia sme skontrolovali všetky výstupy vytvorené v projekte a preložili dotazník spätnej väzby do jazykov partnerov, aby sme ho mohli poslať učiteľom a žiakom CF. Výsledky samozrejme zverejníme na web sídle projektu.

Počas druhého dňa projektové stretnutie plynulo pokračovalo aktívnou účasťou na veľtrhu cvičných firiem s názvom "BELFAIR 2024", ktorý sa každoročne koná v prvom štvrťroku v Belgicku. Na veľtrhu vystavovalo 252 cvičných firiem. Z celkového počtu cvičných firiem bola jedna zahraničná práve zo Slovenska z obchodnej akadémie  Rožňava – Bee farm Slnovrat.

Sme veľmi radi, že organizátori zaradili do programu veľtrhu seminár, na ktorom projektové konzorcium pod vedením svetového združenia cvičných firiem PEN Worldwide predstavilo projekt MULTINA, kde partnerské krajiny projektu (Dánsko, Francúzsko, Taliansko a Slovensko) prezentovali odborné výstupy projektu a to analýzu mobility, sprievodcu MULTINA a súbor nástrojov pre internationalisation@home, ktoré študentom umožnia nahliadnuť do medzinárodného podnikania účasťou v nadnárodných cvičných firmách v rôznych aktivitách.

Nadnárodná cvičná firma (Multinational Practice Enterprise) ponúka príležitosť virtuálnej mobility pre žiakov a študentov prostredníctvom online prepojení s inými cvičnými firmami z celého sveta, čím sa vytvorí realistické mnohonárodné vzdelávacie prostredie. Medzinárodný rozmer cvičnej firmy je obzvlášť dôležitý, pretože môže poskytnúť flexibilné a inkluzívne príležitosti pre účastníkov odborného vzdelávania a prípravy zo znevýhodneného prostredia, so špeciálnymi potrebami alebo ak majú školy alebo iné inštitúcie finančné ťažkosti vysielať žiakov na mobility.

Hlavným cieľom projektu bolo vytvoriť príručku, takzvaného  „Sprievodcu MULTNA“  (The MULTINA Guide - https://multina.penworldwide.org/sk/project-outcomes/multinaguide/) popisujúcu metodiku pre nadnárodnú cvičná firmu. Sprievodca popisuje vzdelávací prístup založený na nadnárodnej metodológii cvičných firiem a obsahuje metodológie efektívneho učenia rozvíjajúce globálne kľúčové zručnosti.

Aby sme mohli rozvíjať už spomínané zručnosti,  v rámci projektu sme si stanovili za cieľ posilniť medzinárodnú spoluprácu, jazykové a digitálne zručnosti, lepšie pochopiť, ako funguje medzinárodný trh a ako môžu CF a OVP dosiahnuť pozitívnu obchodnú spoluprácu.

K tomu sme v rámci projektu vytvorili súbor nástrojov, aby boli nadnárodné CF viac globálne orientované a medzinárodne prepojené. „Toolkit“ obsahuje globálne zamerané vzdelávacie vedomosti, zručnosti a kompetencie, rady pre medzinárodnú spoluprácu, komerčné operácie a partnerstvá medzi CF, materiál pre virtuálnu organizáciu cvičnej firmy, kroky k účasti na medzinárodných podujatiach a súťažiach a inovatívne metódy učenia a výučby so zameraním na medzinárodné učenie sa prácou. Súbor nástrojov  zahŕňa tieto globálne kompetencie: globálna angažovanosťglobálne znalosti a globálne porozumenie.

Globálna kompetencia je viacrozmerný konštrukt, ktorý si vyžaduje kombináciu vedomostí, zručností, postojov a hodnôt úspešne aplikovaných na svetové problémy alebo medzikultúrne situácie. Rozvíjanie globálnej kompetencie je celoživotný proces, čo môže formovať vzdelávanie.

Časť Globálna angažovanosť obsahuje niekoľko WebQuests (testové otázky) súvisiace s rôznymi krokmi v medzinárodných obchodných rokovaniach. Jeho cieľom je rozvíjať vzdelávacie prostredie založené na výzvach a podpora kooperatívneho učenia prostredníctvom objavovania. S týmto druhom aktívneho učenia, ktoré ponúka žiakom a študentom OVP rôzne zmyslové skúsenosti, môžu skúmať problémy a prekážky, ktoré existujú v reálnom svete podnikania.

Časť Globálne znalosti obsahuje krátke definície a vysvetlenia kľúčových pojmov súvisiacich s medzinárodným obchodom a ďalších prvkov, ktoré sú dôležité pri interakcii v rámci globálneho kontextu.

Časť Kultúrne porozumenie podporuje žiakov a študentov OVP v ich medzinárodnej obchodnej interakcii. Prostredníctvom nadnárodných aktivít rozvíjajú kultúrne povedomie a nadnárodné interakcie, ktoré ich pripravujú tréningom efektívnej globálnej komunikácie, tímovej práce a digitálnych zručností na svet práce.

Jedným z primárnych cieľov projektu MULTINA je zoznámiť žiakov a študentov s tzv. kultúrnym, právnym a ekonomickým prostredím, v ktorom sa môžu stretnúť s medzinárodnými partnermi. Učia sa prekonávať jazykové bariéry, prispôsobovať sa rôznym obchodným praktikám a dozvedieť sa o vplyve kultúrnych noriem v rámci obchodu. Tieto zručnosti sú nevyhnutné pre budovanie úspešných medzinárodných vzťahov a internationalisation@home, adaptovať sa v medzinárodnom aj národom kontexte cvičných firiem.

 

 


<< späť