Navigačné menu
Preskočiť navigačné menuKontakt
Štátny inštitút odborného vzdelávania
Slovenské centrum cvičných firiem
Bellova 54/a
837 63 Bratislava
Pracovisko:
Stromová 9
831 01 Bratislava
www.siov.sk
Mobil: +421 911 469 691
E-mail: sccf@siov.sk
Nová vzdelávacia pomôcka pre predmet cvičná firma
Ako zvoliť predmet podnikania.
Využite hravý spôsob, ako rozvíjať podnikateľské zručnosti, kreatívne myslenie a inovatívnosť vašich študentov a študentiek prostredníctvom hry Podnikaním k rovnosti!
Čo je hra Podnikaním k rovnosti?
Podnikaním k rovnosti je inovatívna vzdelávacia hra navrhnutá špeciálne pre predmet Cvičná firma. Jej hlavným cieľom je pomôcť študentom a študentkám identifikovať taký predmet podnikania, ktorý rieši skutočné spoločenské problémy a prispieva k pozitívnym zmenám v spoločnosti.
Hra zjednodušuje výučbu podnikateľských zručností a podporuje rozvoj kreatívneho myslenia a inovatívnosti. Zároveň prináša do vyučovania aktuálne spoločenské témy, týkajúce sa najmä života žien, a poskytuje nástroje na efektívne vedenie diskusií, čo zvyšuje zapojenie študentov a študentiek. Hra sa síce sústreďuje na rodovo špecifické problémy, no zručnosti a poznatky, ktoré študenti a študentky počas nej získajú, sú univerzálne a aplikovateľné na riešenie širokého spektra spoločenských tém.
Hra je dostupná na stiahnutie úplne zadarmo, môžete si ju jednoducho vytlačiť a nastrihať. Je intuitívna a navrhnutá tak, aby sa dala ľahko používať, pričom všetky potrebné materiály sú jasne usporiadané a pripravené na okamžité použitie na vašich hodinách.
Ako hra pomôže vašim študentom a študentkám?
Prostredníctvom hry budú študenti a študentky:
● Rozumieť dôležitosti inklúzie a rovnosti a úlohe podnikania v ich podpore.
● Naučia sa identifikovať a analyzovať spoločenské problémy týkajúce sa života žien, pričom sa zamerajú na ich základné príčiny a nielen na symptómy.
● Rozvíjať kreatívne riešenia problémov vytváraním podnikateľských nápadov, ktoré sa zaoberajú spoločenskými problémami.
● Cvičiť tímovú prácu a spoluprácu.
● Naučia sa efektívne prezentovať svoje podnikateľské nápady.
● Rozvíjať svoju inovatívnosť a kreativitu.
Aké výhody poskytuje hra pre vás ako učiteľov a učiteľky?
Zjednodušenie procesu hľadania predmetu podnikania: hra pomáha študentom a študentkám nájsť predmet podnikania, ktorý sa zaoberá reálnym spoločenským problémom týkajúcim sa života žien. Tento prístup zvyšuje ich angažovanosť a motiváciu, pretože im umožňuje pracovať na projektoch, ktoré sú pre nich relevantné a významné.
Inovatívny prístup k výučbe: hra ponúka moderný spôsob výučby, ktorý zapája študentov a študentky do aktívneho učenia a umožňuje im aplikovať teóriu na praktické úlohy. Interaktívny prístup hry zvyšuje ich záujem o predmet a podporuje ich aktívnu účasť.
Rozvoj kľúčových zručností: hra rozvíja podnikateľské zručnosti, kreativitu, inovatívnosť, kritické myslenie a tímovú prácu, čím študentom a študentkám pomáha riešiť reálne spoločenské problémy a pripravuje ich na ich budúce kariéry.
Jednoduchá implementácia: hra je ľahko integrovaná do existujúcich učebných plánov a poskytuje všetky potrebné materiály a návody na jednoduchú prípravu hodín.
Hru si môžete jednoducho stiahnuť kliknutím na tento ODKAZ. Spolu s hrou získate aj metodickú príručku, ktorá obsahuje pokyny na použitie hry, tipy na jej začlenenie do hodín Cvičnej firmy a prípravu pred jej použitím.
Na odkaze máte možnosť zvoliť si medzi dvoma formátmi tlače: obojstrannou alebo jednostrannou, podľa vašich preferencií. Po vytlačení odporúčame prečítať si metodickú príručku, aby ste sa oboznámili so všetkými aspektmi hry a mohli ju efektívne využiť vo výučbe.
Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa hry alebo potrebujete ďalšie informácie, neváhajte kontaktovať projektovú manažérku Miroslavu Liškovú na e-mailovej adrese: miroslava.liskova@hekima.sk.
Vzdelávacia hra Podnikaním k rovnosti bola vytvorená v rámci projektu In Her Shoes: Empowering Women through Game-based Innovation č. 2023-1-SK01-KA210-VET-000166926, financovaného Európskou úniou.
Vyjadrené názory a postoje sú len názormi a vyhláseniami autora/-ov a nemusia nevyhnutne odrážať názory a stanoviská Európskej únie alebo SAAIC. Európska únia ani SAAIC za ne nenesú zodpovednosť.
<< späť